dilluns, 11 d’octubre del 2010

La ladrona de libros

Markus Zusak és un escriptor australià conegut sobretot pels seus llibres de literatura infantil. Però fa poc temps va editar una novel•la destinada al públic adult. El llibre en castellà es diu La ladrona de libros (l’editorial La campana també l’ha publicat en català).

El llibre parla d’una nena molt aficionada a la lectura que es dedica a robar a libres per a poder-los llegir. La història està situada a l’alemanya nazi i la nena, Liesel, gairebé només té una manera de poder llegir: robar els llibres.

La història, realment, està explicada com si fos un conte. I el narrador és original i sorprenent: la mort. Un “`personatge” molt ocupat en aquells temps de guerra i persecució!

És un llibre escrit amb molta sensibilitat, molt tendre i dur alhora. El valor de l’amistat i de l’amor hi és molt present i tractat des de diversos punts de vista. Referències constants a Hitler i al patiment dels jueus completen aquest llibre que us recomano moltsíssim.

Si coneixeu algú que el té, "robeu-li" aquest llibre i llegiu-lo. I si no... compreu-lo!

“Menos mal que con los rifles no se matan las palabras" (De la cançó Abrazando la tristeza de Fito & Fitipaldis)

3 comentaris:

  1. Hola Quim!
    M'ha agradat molt aquesta última entrada perquè justament ara jo m'estic llegint "La lladre de llibres", me l'han deixat i porto llegida una mica més de la meitat. La paraula que em va venir al cap al cap de poc de començar-lo a llegir és que és un llibre tendre, un llibre d'aquells que "t'enganxen". La forma amb què està escrit la trobo també genial. Estic contenta que al teu bloc no hi expliquis el final, espero arribar-hi aviat. Mentrestant, seguiré gaudint de la lectura tal com has fet tu.
    Ah! M'agrada també el nou disseny del teu bloc, és com el nostre però amb un altre color.
    Salutacions!!!

    ResponElimina
  2. Ostres: Que bo que també estiguis llegint el llibre ara! Precisament vaig pensar que et podria agradar i te l'hagués portat la pròxima vegada que ens haguéssim vist.
    Ja em diràs si t'acaba d'agradar. Jo l'he trobat molt maco.
    El bloc amb aquest disseny és més "agradable" de llegir. M'agrada més així. No m'havia fixat que era com el vostre.
    Ja veus quines casualitats (llegim el llibre gairebé al mateix moment, el disseny del bloc...) Ja saps que des de fa força temps crec molt en les casualitats per molt inversemblants que puguin semblar.
    Una abraçada molt forta!

    ResponElimina
  3. Hola Quim!!

    Perquè vegis que el que prometo ho compleixo et deixo un comentari. Encara que no m'agrada gaire llegir, m'esteu fent venir ganes de llegir el llibre. Hauré de dir que me'l regalin.

    Sílvia (little)

    ResponElimina